Това са насоки за ориентация за какво трябва да се замислим, когато предстои да започнем лечение с хомеопатия на детето ни.
ХОМЕОПАТИЧЕН ПРЕГЛЕД НА ДЕЦА
ИМЕ
ВЪЗРАСТ – дата на раждане, час на раждане и място,
най-близък град
РОДИТЕЛИ - ТЕЛЕФОН,
ПРОФЕСИЯ
БРАТЯ, СЕСТРИ – възраст
ОСНОВНИ ОПЛАКВАНИЯ – това, заради което посещавате лекаря.
Интерес представляват следните особености: местоположение, продължителност на
оплакването, колко често се случва, какво е поведението на детето през време на
оплакването и след това, каква е позата на тялото, забелязали ли сте от какво
се подобрява или влошава като пиене, ядене, носене на ръце, прегръщане,
утешаване, иска компания, шум, светлина, миризми, свеж въздух, разходка,
течение и вятър, слънце, топло, студено като баня или допир. Как изглежда
болното мясо, как изглежда лицето на детето през време на оплакването, гримаси,
цвят. Забелязали ли сте времето, часа на поява на симптомите, денем/нощем,
сезон, фази на луна.
СЪПЪТСТВУВАЩИ ОПЛАКВАНИЯ – през време на основното страдание
има ли и други оплаквания касаещи уриниране, дефекация, изпотяване. Сънят дали
е засегнат и как.
ДРУГИ ОПЛАКВАНИЯ – всичко друго, което Ви тревожи у Вашето
дете
РАЗВИТИЕ НА ДЕТЕТО – никнене на зъби,сядане, изправяне,
прохождане, проговаряне, навреме, закъсняване, преждевременно.
ИМУНИЗАЦИИ – реакции и лечения
МИНАЛИ ЗАБОЛЯВАНИЯ – диагнози, алергии, инфекции, генетични
увреждания. Вид лечения, хоспитализации,
операции, усложнения от тях.
ФАМИЛНА ОБРЕМЕНЕНОСТ – известните Ви заболявания на двата
рода и двамата родители, брата/сестрата на детето
ОБЩИ ФУНКЦИИ – апетит и предпочитана храна, има ли желание
за неядими неща, пие ли течности с желание/не. Дефекация, уриниране,изпотяване
– коя част на тялото, кога, някаква миризма. Спане – как заспива, поза на
тялото, търпи ли завивки, спокоен/буди се, колко продължително спи, как се буди
сутрин, настроение.
Когато го слагате да спи вечер и го завивате, остава ли
завито или веднага отхвърля завивката.
ПСИХОЕМОЦИОНАЛЕН ПОРТРЕТ
С какво Бихте различили своето дете от останалите, ако до
момента Сте забелязали типично негови черти.
Как бихте описали характера на Вашето дете. Общителност,
поведение сред позната и непозната среда
на връстници и по-възрастни.
Забелязали ли Сте на какви теми проявява чувствителност,
например забележка, агресия, ревност, как
реагира. Какво може да го ядоса и как проявява гнева си? Как приема
забрани?
Има ли някакви страхове или липса на страхове при опасни
игри и места?
Прави ли бели и дайте примери.
Какво отношение има към животните, страх, обича ги, наранява
ги, поведение в тяхно присъствие.
Какво е отношението на детето към природата, цветята.
Как реагира на музика, танцува ли, как.
Какво е най-честото състояние през деня – активно, много
активно, неспокойно, раздразнително и капризно. Заиграва ли се само или изисква
постоянна компания и по какъв начин.
Как реагира на пътуване, излизане навън, има ли място в
дома, което предпочита.
Как се обучава, обича ли занимания с книжки и подобни, как
запомня наученото, оценки в училище, какво казват преподавателите за него,
проблеми с концентрацията, изпитване и публична изява.
На какво обича да играе, с какви играчки. Пази ли играчките
или ги чупи и по какъв начин, има ли усет към реда , чистотата.
Проявява ли въображение в игрите, примери.
Как реагира при неуспех, отказва ли се бързо, търси ли помощ
и по какъв начин, опитва ли се да изпълни целите си и как. Забелязва ли
детайлите. Как пристъпва към нови дейности, нови игри, нови хора, нови храни.
Как реагира при раздяла.
С коя ръка е по-активно – лява, дясна.
Има ли някои странни навици – гризене на нокти, пукане на
пръсти, повтаряне на едни и същи движения, думи и изречения.
Праявява ли детето остър слух, стряска ли се от шум и какъв;
остро обоняние: забелязва ли миризми и какво е отношението му към тях; каква е чувствителността му към светлина,
сълзи от слънце, вятър, сняг; някаква
информация за вкусовите му предпочитания, променен вкус; има ли гъдел, получава
ли обрив при одраскване, вълнена дреха, лесни синки или други белези на
повишена кожна чувствителност.
Има ли нещо в детето, което да е прекалено и което Вие не
можете да контролирате.
Поддава ли се на някакъв режим, можете ли да кажете кога ще
огладнее, кога ще му се преспи , кога ще се изходи или всичко е хаотично.
Когато е с пълен памперс, остава ли спокойно, докато го
смените или плаче и е неспокойно.
Ако падне, става ли веднага или плаче и как – гневно, жално.
Какъв е гласът му при плач или емоция – силен, пищи, звучно
се смее, слаб.
МАЙКА
БРЕМЕНОСТ
Трудности при забременяването, лечения, предшествуващи
раждания, аборти. Проблеми през бремеността, до кой месец Сте имали гадене и повръщане, колко тежки;
заболявания и лечения през бремеността. Психоемоционално състояние, стресове.
РАЖДАНЕ
Нормално, секцио , форцепс, тегло, кувьоз
Няма коментари:
Публикуване на коментар