13 декември 2015 г.

ХОМЕОПАТИЧЕН ПРЕГЛЕД НА ДЕЦА


Това са насоки за ориентация за какво трябва да се замислим, когато предстои да започнем лечение с хомеопатия на детето ни.


ХОМЕОПАТИЧЕН ПРЕГЛЕД НА ДЕЦА
ИМЕ
ВЪЗРАСТ – дата на раждане, час на раждане и място, най-близък град
РОДИТЕЛИ -      ТЕЛЕФОН, ПРОФЕСИЯ
БРАТЯ, СЕСТРИ – възраст

ОСНОВНИ ОПЛАКВАНИЯ – това, заради което посещавате лекаря. Интерес представляват следните особености: местоположение, продължителност на оплакването, колко често се случва, какво е поведението на детето през време на оплакването и след това, каква е позата на тялото, забелязали ли сте от какво се подобрява или влошава като пиене, ядене, носене на ръце, прегръщане, утешаване, иска компания, шум, светлина, миризми, свеж въздух, разходка, течение и вятър, слънце, топло, студено като баня или допир. Как изглежда болното мясо, как изглежда лицето на детето през време на оплакването, гримаси, цвят. Забелязали ли сте времето, часа на поява на симптомите, денем/нощем, сезон, фази на луна.
СЪПЪТСТВУВАЩИ ОПЛАКВАНИЯ – през време на основното страдание има ли и други оплаквания касаещи уриниране, дефекация, изпотяване. Сънят дали е засегнат и как.
ДРУГИ ОПЛАКВАНИЯ – всичко друго, което Ви тревожи у Вашето дете
РАЗВИТИЕ НА ДЕТЕТО – никнене на зъби,сядане, изправяне, прохождане, проговаряне, навреме, закъсняване, преждевременно.
ИМУНИЗАЦИИ – реакции и лечения
МИНАЛИ ЗАБОЛЯВАНИЯ – диагнози, алергии, инфекции, генетични увреждания. Вид  лечения, хоспитализации, операции, усложнения от тях.
ФАМИЛНА ОБРЕМЕНЕНОСТ – известните Ви заболявания на двата рода и двамата родители, брата/сестрата на детето
ОБЩИ ФУНКЦИИ – апетит и предпочитана храна, има ли желание за неядими неща, пие ли течности с желание/не. Дефекация, уриниране,изпотяване – коя част на тялото, кога, някаква миризма. Спане – как заспива, поза на тялото, търпи ли завивки, спокоен/буди се, колко продължително спи, как се буди сутрин, настроение.
Когато го слагате да спи вечер и го завивате, остава ли завито или веднага отхвърля завивката.
ПСИХОЕМОЦИОНАЛЕН ПОРТРЕТ
С какво Бихте различили своето дете от останалите, ако до момента Сте забелязали типично негови черти.
Как бихте описали характера на Вашето дете. Общителност, поведение сред  позната и непозната среда на връстници и по-възрастни.
Забелязали ли Сте на какви теми проявява чувствителност, например забележка, агресия, ревност, как  реагира. Какво може да го ядоса и как проявява гнева си? Как приема забрани?
Има ли някакви страхове или липса на страхове при опасни игри и места?
Прави ли бели и дайте примери.
Какво отношение има към животните, страх, обича ги, наранява ги, поведение в тяхно присъствие.
Какво е отношението на детето към природата, цветята.
Как реагира на музика, танцува ли, как.
Какво е най-честото състояние през деня – активно, много активно, неспокойно, раздразнително и капризно. Заиграва ли се само или изисква постоянна компания и по какъв начин.
Как реагира на пътуване, излизане навън, има ли място в дома, което предпочита.
Как се обучава, обича ли занимания с книжки и подобни, как запомня наученото, оценки в училище, какво казват преподавателите за него, проблеми с концентрацията, изпитване и публична изява.
На какво обича да играе, с какви играчки. Пази ли играчките или ги чупи и по какъв начин, има ли усет към реда , чистотата.
Проявява ли въображение в игрите, примери.
Как реагира при неуспех, отказва ли се бързо, търси ли помощ и по какъв начин, опитва ли се да изпълни целите си и как. Забелязва ли детайлите. Как пристъпва към нови дейности, нови игри, нови хора, нови храни.
Как реагира при раздяла.
С коя ръка е по-активно – лява, дясна.
Има ли някои странни навици – гризене на нокти, пукане на пръсти, повтаряне на едни и същи движения, думи и изречения.
Праявява ли детето остър слух, стряска ли се от шум и какъв; остро обоняние: забелязва ли миризми и какво е отношението му към тях;  каква е чувствителността му към светлина, сълзи от слънце, вятър, сняг;  някаква информация за вкусовите му предпочитания, променен вкус; има ли гъдел, получава ли обрив при одраскване, вълнена дреха, лесни синки или други белези на повишена кожна чувствителност.
Има ли нещо в детето, което да е прекалено и което Вие не можете да контролирате.
Поддава ли се на някакъв режим, можете ли да кажете кога ще огладнее, кога ще му се преспи , кога ще се изходи или всичко е хаотично.
Когато е с пълен памперс, остава ли спокойно, докато го смените или плаче и е неспокойно.
Ако падне, става ли веднага или плаче и как – гневно, жално.
Какъв е гласът му при плач или емоция – силен, пищи, звучно се смее, слаб.
МАЙКА
БРЕМЕНОСТ
Трудности при забременяването, лечения, предшествуващи раждания, аборти. Проблеми през бремеността, до кой месец  Сте имали гадене и повръщане, колко тежки; заболявания и лечения през бремеността. Психоемоционално състояние, стресове.
РАЖДАНЕ

Нормално, секцио , форцепс, тегло, кувьоз

Няма коментари:

Публикуване на коментар