ЗАБРАНЕНО ЗА ПАЦИЕНТИ!
ХОМЕОПАТИЧЕН ПРЕГЛЕД НА ДЕЦА
Прегледът при всеки пациент е центриран върху
определяне на миазъм,
какви са симптомите на водещия миазъм на ментално,
емоционално и физическо нива,
проследяване календарно кога кой миазъм се активира,
какво се случва тогава, какви притеснения има тогава, те
касаят теми, към които човекът е чувствителен по природа – обида, грубост,
положение, упрек,
как се чувствува в тая ситуация
и какво е поведението, реакцията, нейната сила, скорост и
продължителност
При деца проследяваме активирането на миазмите от преди
забременяване, бременността, през раждането, първи дни и месеци, ваксинации, до
настояща възраст. За определяне на начало на даден миазъм ни служи състоянието
на майката през бременността, какви оплаквания, за които се е лекувала, какви
притеснения тогава е имала и нейното поведение. Най-болезнената тема през
периода на бременността се оказва главна черта от характера и от тук и важна
тема от живота и на детето. Събуденият у родителите миазъм се предава и на
детето. Защото е генетична програма. Всеки ще даде от себе си това, което има.
Помощна конструкция тук е:
ОБЩИТЕЛНОСТ –
става въпрос за първоначалния отговор към нова ситуация или стимул. Някои деца
се придвижват лесно към нови условия, бързо се присъединяват към нова детска
група, други наблюдават отстрани преди да се включат, трудно приемат нова храна
– захранването е трудно, не приемат промени в ежедневните рутинни действия. Тук
определяме :
1.
ЕКСТРОВЕРТИ:- обича да играе с нови играчки,
любопитни да ги изследват
–
усмихва се на нови лица
- отива към нови хора
–
разрешава да бъде прегледано
–
поздравява ви на пристигане и тръгване от кабинета
2.
ИНТРОВЕРТИ: - бавно приемат промяна
-
избягва очен контакт
– не се заиграва с друго дете
-
плаче и не дава да бъде прегледано
–
отказва да поздрави на идване и тръгване
АКТИВНОСТ – енергиен разход чрез движения,
преценява се чрез степента на активност на детето в контраст с негов неактивен
или пасивен период,
1. ХИПЕРАКТИВНОСТ – отхвърля завивки, не
остава в ръцете ти, тича по цял ден
2. НОРМО ИЛИ ХОПОАКТИВНОСТ – спокойно седи
в пелени или спи спокойно, мирно седи и слуша приказка или гледа ТВ
3. СЕНЗИТИВНОСТ – детето се буди и остава
спокойно , когато му сменят памперса, като падне, просто става и тръгва отново
–
плаче и пищи като е гладно и мокро, като падне, пищи и плаче с възмущение
-
Как реагира гласово на стимули - ако го докоснеш
и пищи – това е ХИПЕРСЕНЗИТИВНО дете. . Ако спи и му светнеш лампата и то се
буди – това е ХИПЕРСЕНЗИТИВНОСТ.
4. БИОЛОГИЧЕН РИТЪМ – РЕГУЛЯРЕН - майката може да предвиди кога ще огладнее,
кога ще му се приспи и – НЕРЕГУРЯРЕН,
НЕПРЕДСКАЗУЕМ – яде по всяко време, буди се различно – думата и рубриката тук е ERRATICALLY=ECCENTRICITY. Нередовни
изхождания
5.КОНЦЕНТРАЦИЯ – DISTRACTIBILITY – лесно се разсейва от
това, което прави или може дълго да се занимава с нещо. При неуспех дали се
отказва или продължава да опитва.
ДЕСТРУКТИВНОСТ –
с/без гняв, дране SCRATCHING,
мачкане SMASHING,
хвърляне THROWING и
разхвърляне, късане TEARING,
удряне STRIKING, хапане BITING. Тръшкането е
недеструктивно поведение към гнева – ANGER TANTRUM
ТЕМПЕРАТУРА – ако детето търпи навличане
с дрехи, не се отвива в първия момент на заспиване – е зиморничаво. И обратно. Студени крайници през лятото –
също зиморничаво.
При хистерични конституции не се определя температурна
модалност.
ЖАЖДА – иска ли и
обича ли да пие,
ХАРАКТЕРНИ УМСТВЕНИ
ЧЕРТИ – родителят определя типични повтарящи се черти и реакции, как се
обучава, страхове, как играе и на какво.
Няма коментари:
Публикуване на коментар